Resipi Kuih Cucur Topi Mexico

Sunday, November 11, 2012


Resipi Kuih Cucur Topi Mexico



 Bahan-bahan

2 cawan tepung gandum (230 gram)
2 cawan tepung beras (200 gram)
2 cawan air
1 cawan gula merah (100 gram)
1 cawan gula pasir (230 gram)
1 1/2 cawan minyak masak

Cara

1. Masak gula merah dan gula pasir sehingga larut sahaja. Tapi, jangan pekat.
2. Gaul dengan kedua-dua jenis tepung.
3. Perap semalaman.
4. Goreng dengan minyak masak. Tambah minyak kalau minyak berkurangan.


p/s : Kenapa blog aku tetiba ada entri pasal masakan? Kbai.

You Might Also Like

9 DOA SCHA DAPAT ANAK

  1. hai dear.. su bw here.. jom grab BEUTSKIN untuk kulit putih seluruh badan.. kini dalam trial set :) cepatt :)
    http://ordinarygurl-sue.blogspot.com/2012/11/beutskin-sumber-kecantikan-wanita-masa.html

    ReplyDelete
  2. Ishk.. macam sedap! akak boleh try ni syaz..

    ReplyDelete
  3. Yum..sedapnya...dah lama tak makan kuih nie..rupenya senang je nak buat..kalau yg warna putih tu ta payah letak gula merah kan?

    ReplyDelete
  4. salam..wah nampak sedap...nk buat pon seng..buleh cuba nie..hehe

    ReplyDelete
  5. cucur topi mexico? haha. moden betul nama
    saya panggil cucur jawa :p

    ReplyDelete
  6. ler itu ke nama kuih ni? suka makan tapi tak pernah tahu nama.. Hehe

    ReplyDelete
  7. Kueh ni sedap! Sila buat ShazDelivery satu...nak kueh ni satu kotak hehe!

    ReplyDelete

Semoga Scha dapat BABY dengan secepat mungkin. Amin :)

Contact Scha Nazri

Name

Email *

Message *

Like us on Facebook