Salam Bulan Ramadhan kekawan!

Sunday, July 31, 2011




Salam semua~
Wahh, macam tak percaya esok dah PUASA!
rasa sekejap jeh kan. alih-alih, dah jumpa puasa balik kan?
yang best tahun ni, aku berpeluang nak puasa sebulan kat rumah.
wow, heavennnn sungguh! dah dua tahun, aku berpuasa kat kolej dan universiti.
tahun ni jeh kot, dapat puasa sebulan kat rumah. 

puasa ni, aku nak banyakkan ibadah aku. cuba nak pertingkatkan agar puasa aku tahun ini tak sia-sia.
mana tahu, puasa tahun ini mungkin yang terakhir. ajal dan kiamat, kita mana tahu kan bila datang. dua benda inilah yang paling aku takuti sekali. tanda-tanda kiamat makin banyak sekarang. takutnya. wallahualam.
puasa ini jugak, aku cuba nak mencari malam lailatul qadar. tahun lepas, aku tak berpeluang nak puasa dengan khusyuk. jadi, lailatul qadar pun terlepasss. jadi, aim aku tahun ni, nak cuba dapatkan. banyak betul dosa aku. hailaaaaaa. astagfirullah. >.<

eh, untuk raya ni insya-Allah, aku akan buat kuih raya bersama mama tercinta. dulu, asyik beli kuih tunjuk jeh. sekarang bila mama dah pencen, boleh lah buat kuih sesama. 
macam-macam kuih nak buat ni. tak sesabau.

eh, malam ni jangan lupa solat terawikh ek. kalau tak boleh buat kat masjid or surau, kat rumah pun bolehhh.
niat jangan lupe sekali!
teringat masa puasa dulu, masa nak baca niat puasa, boleh pulak terbace niat mandi wajib. cakap kuat-kuat lak tu.
baguss lahh tuh. -.-'

puasa ni kena tahan nafsu, jaga pandangan, jaga anggota badan dan juga jaga hati.
semoga puasa tahun ini berkualiti.
Aminn...


You Might Also Like

13 DOA SCHA DAPAT KAHWIN

  1. Selamat menyambut bulan Ramadhan ye..(^____^)

    ReplyDelete
  2. semoga Ramadhan kali nie jauh lebih bermakna dr sebelum2 nie..insyaAllah~

    http://kamaryeahtajuddin.blogspot.com/2011/07/happy-fasting-to-all-muslims.html

    ReplyDelete
  3. selamat berpuasa meh singgah blog saya : memori ramadan

    ReplyDelete
  4. tu ar kn kot kot ini kali
    terakhir kita berpuasa kn...
    uwaaaaaa..sedih je ayat kau kn..
    selamat berpuasa yer syazana..
    jgn lupe main meriam hahaha =p

    ReplyDelete
  5. harap2..menjadi..:D

    SAYA QARR 'TORRES' JALIL INGIN MENGUCAPKAN SELAMAT MENJALANKAN IBADAH PUASA DI BULAN RAMADHAN!!

    ReplyDelete
  6. salam ramadhan dan selamat berpuasa.. :)

    ReplyDelete
  7. aminn..selamat berpuasa yer..jangan tinggal..hehehehehehe

    ReplyDelete
  8. selamat berpuasa, berbuka, bertarawih dan bersahur
    :-)

    P/S : Thanks Vote Hans :-)

    ReplyDelete
  9. selamat menyambut ramadhan!=)

    ReplyDelete
  10. cantiknya gmbr belon kat atas tu :)
    selamat menjalani ibadah puasa sis :)

    ReplyDelete
  11. salam ramadhan ye syaz =)

    sama2 minat pelangi.hehehe~

    ReplyDelete
  12. semoga menjadi insan yang lebih2 beriman syaz. gua tahu lu cool. keh3.

    ReplyDelete

Semoga Scha dapat KAHWIN dengan secepat mungkin. Amin :)

Contact Scha Nazri

Name

Email *

Message *

Like us on Facebook