sifir kehidupan

Thursday, June 02, 2011


kenapa kita perlu baik dengan semua orang?
sebab, nanti kalau kita susah, ada orang akan tolong kita balik !
yer, itu lah sifir kehidupan yang mak aku ajar aku selama 20 tahun.
even, orang yang kita dah tolong tu, balas dengan taik, 
kita kena baik dengan semua orang.

sebagai contoh, mak aku.
dalam hidup dia ni, aku tengok dia selalu tolong orang. kekadang aku pun naik hairan, baik sangat.
orang nie kurang duit, mak aku sedekah duit *especially sedara*,
orang nie kurang baju, mak aku sedekah baju dia yang cantik-cantik.
balasannya, banyak sangat.
salah satu, masa aku eksiden hari tu. ramai gila orang tolong. semua baik-baik jeh.
dan bila kereta aku selalu rosak tengah jalan, pasti Allah memudahkan kerja kami.
contoh macam, ada jeh orang nak tolong. segalanya mudah lah senang kata.

dan, lagi satu, mak aku selalu ingatkan, setiap hari jangan lupa selawat.
kerana selawat tuh, menghindarkan dari bahaya, bala bencana.
at least, sehari, bacalah 10 kali. insya-Allah, tak ada pape yang buruk terjadi.
aku dah lama amalkan selawat ni, sungguh berkesann!
tak caya, ce try test!
kehkehkehkeh.

okayy. itu jeh tazkirah hari ni. jumpe pada hari dan waktu yang sama! okay. mengarut.
#kbai
assalamualaikum!


You Might Also Like

7 DOA SCHA DAPAT KAHWIN

  1. hukum karma kan?

    eh related dak? haha

    ReplyDelete
  2. tak pe. biar orang balas dengan taik. itu pihak dia. janji kita jangan jadi macam diaorang.

    terima kasih mengingatkan pasal selawat. :)

    ReplyDelete
  3. betul. buat baik & bersangka baik.

    ReplyDelete
  4. @NuR 'aQiLaH gua pun xpasti karma ke idak,.

    ReplyDelete
  5. ya! segala kebaikan pasti Allah balas dgn kebaikan juga! :)
    yg penting beramal biar ikhlas kan! jgn beramal sebab nak harapkan balasan! :D

    cantik signature! :)

    ReplyDelete
  6. incya-Allah kalo kita baik dengan orng..orang akan baik dgn kita.. btol ckp mak hang tu..hehe

    ReplyDelete

Semoga Scha dapat KAHWIN dengan secepat mungkin. Amin :)

Contact Scha Nazri

Name

Email *

Message *

Like us on Facebook