Jokess!

Friday, June 25, 2010

Lawak Hari Jumaat:

1) Kisah Tijah

Tijah sudah tidak tahan lagi dengan teman lelakinya yang curang dengan perempuan mat saleh. Disebabkan itu, Tijah mengambil keputusan untuk memutuskan hubungan mereka. Dia saja menulis surat dalam bahasa Inggeris untuk menunjukkan bahawa dye juga tak kurang hebatnya. cuba baca isi suratnya:

Hello.. What news? I write this letter to cut the relation us. I have think about this cook-cook. I dont want to couple with you anymore. My liver is so sick when my friend say that you hold the hand mat saleh. First-first I dont believe her. But one day, I see you with the mat saleh at restaurant and sit near-near with my eyes myself. Now I know you really play wood three with me. I'm tired to cry everyday until no more water eye. so, I make this decison. I know what I do is correct because I dont want banana to fruit two times. I very sad to know that you love the mat saleh very more than me. So, go lah you away from my body. you already make my liver so sick. I will not sorry you and I dont want to see face you. You really a crocodile land. I decide to pul my body from this love-triangle. Safe walk!

Apa korang pikir bila teman lelakinya baca? pikirlah sendiri.


2) Mana yang lebih berat?

Man: Mat, cuba teka, duit syiling berat atau feri yang lebih berat ?
Mat: Tentulah feri.
Man: Salah!
Man: Kenapa pulak?
Mat: Duit syiling boleh tenggelam tapi feri tak boleh. Jadi mana yang lebih berat?
Man: Ya tak ya jugak!

3) Naik bas

Mat: Kalau bapa aku naik bas, penuh macamane pun dye mesti dapattempat duduk.
Man: Kenapa? Bapa kamu OKU keh?
Mat: Tidak
Man: Habis tu? Camner dye boleh dapat tempat duduk?
Mat: Sebab bapa aku tu pemandu bas la! hahaha
Man: Apalah nasib aku nie??!

4) Tawar

Peniaga: Mari mari!! Beli sebotol air untuk menghilangkan dahaga!
Pembeli: Berapa sebotol?
Peniaga: RM5 sahaja!
Pembeli: Boleh tawar sedikit?
Peniaga: Boleh. Tambah air banyak-banyak tawarlah dia!
Pembeli: Ha??!!

5) Terhempas

Pemberita: Bagaimana kapal terbang nie boleh terhempas?
Juruterbang: Pada mulanya saya berasa sejuk jadi saya tutup kipas helikopter nie.
Pemberita: Haaa?? Gila keh hape?

6) Give and take

After Tom fought with a boy..
Mr.Lim: Tom, stop fighting! Yu just learn to give and take.
Tom: I did, sir! I gave him a black eye after he took my book..

7) Hon

Aiman: Kenapa ayah hon?
Ayah: Oh..tadi tuh kawan ayah.
Tiba-tiba seeor lembu melintas jalan dan si ayah terus membunyikan hon.
Aiman: Itu pun kawan ayah keh?
Ayah: ???

8) Ikan

Ikan 1: Alamak hujanlah!
Ikan 2: Cepat-cepat! basah kita nanti ditimpa hujan!
Ikan 1: Jom! Mari kita berteduh di bawah jambatan tuh!

9) Wang kertas

Man dan Mat terjumpa wang kertas RM5 di tepi jalan.
Man: Ha! Ini duit aku ni!
Mat: Apsal pulak? Aku yang nampak dulu.
Man: Eh, aku ade bukti taw!
Mat: Apa?
Man: Semua duit kertas RM5 aku warna hijau tau!
Mat: Itu pon boleh dijadikan bukti keh? Geramnya aku!

10) Derma

Ustaz: Adik nak derma untuk orang tua-tua?
Mat: Sekejap yer, saya pergi ambil atuk dan nenek saya.
Ustaz: ???????



 psst; korang wajib gelak! wee~

You Might Also Like

6 DOA SCHA DAPAT ANAK

  1. yepp wan. dahlah hujan nie. heeh

    ReplyDelete
  2. ok
    gyahahahahahaah~

    aneyh2 je

    ReplyDelete
  3. wajib gelak?
    okay lah hana gelak..
    hhahahhahaha


    hehe :p kiddin;
    mmg kelakar...yang citer tijah tu lah plh kelakar..

    p/s:esok hana umumkan sape dapat iklan free. tengok eyh nanti? :)

    ReplyDelete
  4. ahahahah :)) terbaek laa syazz. tergelak ain.

    btw, da lama ta dtg sini :( sori. sgt sgt mls nak blogwalking. haha.

    rindu ouhhh~

    ReplyDelete
  5. hana; tengs sbb gelak. haha

    ain; xpew2. syaz paham. hehe. cheer up oke.

    ReplyDelete

Semoga Scha dapat BABY dengan secepat mungkin. Amin :)

Contact Scha Nazri

Name

Email *

Message *

Like us on Facebook